Jag behöver något

Jag har känt det i två dagar nu. Jag har känt mig rastlös och hängig och jag tror jag vet vad det beror på - Jag behöver något nytt i livet. Jag behöver lite fart och fläkt. Jag behöver adrenalin. Jag behöver något som tar mig bort från slentrianen, något som sysselsätter mig och gör att jag känner mig levande på ett nytt sätt. Men hur ska jag råda bot på detta? Ny omgivning, nytt folk, nya sysselsättningar? Eller så behöver jag - utan att låta alltför tragisk eller tjatig - helt enkelt hitta en flickvän, hitta kärleken. Jag tror jag är så van att hela tiden ha saker att göra att jag blir rastlös och inte trivs i min tillvaro när det inte finns något att göra. Det ska bli otroligt skönt att flytta till Karlshamn och börja plugga. Det blir en välbehövlig nystart.

Något som just nu är en bra medicin är White Stripes nya album Icky Thump. Idag har jag lyssnat igenom det två gånger - först när jag va ute och promenerade och sedan när jag lagade mat - och det är hittills helt enkelt sjukligt bra. Hårt, enkelt, svängigt och lekfullt. Det känns som om Icky Thump har fyllt något tillfälligt tomrum i mitt musikförråd, något jag varit utan alldeles för länge.

Kommentarer
Postat av: Anonym

svar: Du skrämmde mig där haha :D Men tack för ditt stöd :d

2007-08-13 @ 09:14:36
URL: http://puuccii.blogg.se
Postat av: Emelie

Tja Johan! Kul att hitta din blogg :) Känner igen mig sjukt mkt i det du skriver. Man blir lätt uttråkad när det inte händer ngt nytt. Inget ljus som lyser upp den gråa vardagen..
Annars, allt bra? Vad ska du plugga till?
kram /Emelie Karlsson

2007-08-13 @ 15:59:58
URL: http://veritatem.blogg.se
Postat av: jokke

Jag lider av samma problem broder! Men Icky Thump är en given skiva

2007-08-13 @ 16:32:15
URL: http://supervovven.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0