Donsö - I want you back!

Har just nu värsta ångesten i magen. Det kan beror på att jag har ont i huvudet och börjar få ont i halsen. Det kan bero på att jag suttit och spelat tv-spel större delen av dagen och vet att jag måste spela ännu mer inför Barometerns deadline på torsdag morgon. Det kan bero på att jag snart ska flytta och är nervös inför alla förändringar. Det kan bero på att sommaren är slut.

Eller så beror det på att jag saknar Göteborgs skärgård så otroligt mycket. Det känns lite som Kalmar har spelat ut sin roll i mitt liv, åtminstone för nu. Vännerna flyttar och utelivet suger. Redan vid hemkomsten igårkväll ville jag omedelbart åka tillbaka till Donsö. Har haft en helt underbar helg, en perfekt avslutning på denna ganska misserabla sommar.

Sista dagen var lika mysig som den första. Jag och Jennie trotsade det blåsiga vädret och cyklade runt grannön Styrsö. Styrsö är större än Donsö och har fler backar och rikemanshus. På kvällen tog jag och tjejerna båten in till stan där vi kollade på Marit Bergman och gick på en konsert i en kyrka. Jag hade förväntat mig någon form av gospel men fick ett svenskt Coldplay fast med väldigt religiösa texter. Blev överraskad på ett bra sätt! Tycker dock det blir lite väl mycket sektstämning när folk i publiken sträcker upp händerna som om de vill komma närmre Herren.

Jag vet att jag kommer återvända till denna svenska sommaridyll, förmodligen snarare än vad jag tror. Längtar ju redan tillbaka till den underbara miljön, de öppenhjärtade människorna och den säregna skärgårdsatmosfären.

image147
image155
image158
image148
image150
image151
image159
image160
image149
image156
image152
image153
image154
image157

Kommentarer
Postat av: jokke

Shett Johan, var du den enda killen bland alla de söta tjejerna?

2007-08-19 @ 23:19:01
URL: http://supervovven.blogg.se
Postat av: Ramne

jag säger samma sak som schäfer!

2007-08-21 @ 13:11:20
Postat av: Leion

spelar ni fem-i-rad OCH Jenga samtidigt?!!?! hel-crazy!

2007-08-23 @ 02:44:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0