Ett ding ding land #1

Det finns många sidor av Amerikat som inte stämmer överrens med min livsåskådning, som känns väldigt långt ifrån trygga Sverige eller som jag helt enkelt inte förstår mig på.

Round 1, Fight!

Bait Car -
Ett tv-program där man lockar bilrånare att sno bilar genom att lägga ut beten i form av olåsta bilar, bilar riggade med kameror, mikrofoner och sändare. Sedan ligger polisen bara och väntar på att få napp, och napp får dom med råge. När bytet är fångat får poliserna äntligen dra sina välpolerade pistoler och skrika "freeze motha*****, step out of the ****ing car". Rånare efter rånare åker dit och filmas hela tiden utan någon som helst censur.

Reposition - Ett annat tv-program där man iscensätter "äkta" våldsamma bråk på olika parkeringsplatser. Typ så här: Bimbotjej slår kille med ölflaska i huvudet. Killen slår tjej med rostig kedja han råkar hitta på marken. Liten kines kommer rusandes ut från ett närliggande hamburgerhak med en kvast i hösta hugg och börjar puckla på killen. Killen lyfter upp kinesen och kastar ner han i en stor container. Behöver jag säga mer?

Censur-pipet - Det är okej att visa ocensurerade fettsugningar och blottade brottslingar på bästa sändningstid men att säga **** och **** går inte för sig. Så fort någon kastar upp ett **** eller ett **** kommer det där jävla pip-ljudet. Jag skulle inte vilja vara ljudsnubbe för amerikanska tv-shows.

Reklampauser - 5 minuter film, 5 minuter reklam. Nästa vecka sträcksänder dom Lord of the Rings-filmerna, extended versions. Jo tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0