Vikten alltså

Då har förberedelserna inför Beach 08 äntligen börjat. 335 kr i månaden kommer jag få punga ut, men å andra sidan slapp jag betala ingångsavgiften på 500 kr. Bra där. Blev det tyngsta passet på länge alltså. Om jag gissar rätt kommer jag vakna upp i övermorgon och inte kunna gå upp ur sängen pga all träningsvärk.

Och givetvis var jag tvungen att ställa mig på Motiva Sportsclub's våg. Jag blev faktiskt lite rädd när jag ställde mig på vågen och dess stora siffror blinkade till. Jag har aldrig vägt såhär lite. Sedan jul har jag gått ner ytterligare ett kilo. Detta betyder att jag gått ner hela 4 kilo sedan jag började på skolan. Det är fan inte bra någonstans. Vad är det liksom frågan om!? Alltså, jag har en bra grundfysik. Jag har fortfarande kvar mina magrutor och så, men jag vill liksom vara större.

Jag hoppas att gymmandet kommer ordna upp detta. Men vad gör jag annars? Jag gillar utmaningar. Jag växer med dom. Men med utmaningar kommer stress. Och jag är nästan helt säker på att stress är den största och bidragande orsaken till viktraset. Min mage, som annars inte gillar mig, gillar mig nog ännu mindre under dessa förhållanden. Men vad kan man göra åt saken liksom? När det är mycket i skolan är det mycket i skolan, när det är mycket att skriva för Barometern så är det mycket att skriva för Barometern, när det är känslor i huvudet så är det känslor i huvudet. jag äter så mycket mat som jag alltid ätit. Behöver jag kanske äta ännu mer? Kan lösningen möjligtvis vara att äta fetare mat? Ta in mer pizzor, gyrostallrikar och läsk helt enkelt. Eller?

Kommentarer
Postat av: jokke

Muskler väger mer än fett Johan och det vet du, Pitsa och Kebab får du bara fett av...
Bara att börja träna.

2008-01-21 @ 20:33:04
URL: http://supervovven.blogg.se
Postat av: johannes

johan, muskler väger mer än fett. du tappar muskelmassa och därmed vikt. Du har ersatt de muskler du hade med fett, fast det syns inte. Fett har lägre densitet än muskler. Omvanlda fettet till muskler igen och du får tillbaka din matchvikt. Där har du svaret.
Jag är i din storleksklass men väger mer än dig. Jag är nog inte starkare, men du sett mina lår! De e fan inget fett!
Puss och kram träna på! Annars får du fan inte åka min bil i sommar, "no fat chicks"
;)

2008-01-21 @ 22:30:19
Postat av: Ramne

NU TAR VI DET LUNGT HÄR! joppa väger du mer än blomborg????

ffs! du väger ju typ 65kg! vad väger blomborg då?
ät upp er så ni inte förtynar och försvinner i nån vindpust

2008-01-21 @ 23:08:37
URL: http://ramne.blogg.se
Postat av: Eric

JAg som inte är särskilt stor väger 72. Om er teori nu stämmer så lär jag ju va jäkligt mer muskolös än vad jag ser ut o va.
Jag kanske är jättestark utan att veta om det.
Schysst!

2008-01-21 @ 23:49:34
Postat av: Almquist

Mer onyttigt är ej en lösning. Men om du vill bygga på dig muskler så måste du äta ganska optimalt. Det handlar om att ha så påfyllda glykogendepåer som möjligt så att du under passet kan prestera max och att du efter passet äter ordentligt spå att kroppen kan återhämta sig. Tänk på att det är på vilodagarna som man växer, träning sliter bara på musklerna så det är inte bra att träna för mycket! Men tips på mat så ät mer kolhydrateer så du är pigg till passen, och glöm inte att äta fett, utamn fett förbränner inte kroppen fettdepåerna lika lätt utan börjar istället att bryta ner musklerna för att få energi. Så Pasta, potatis, ris och då inte någon snabb variant. Fisk är nyttigt på alla sätt där får du både bra protein källa samt fettkälla. Men kom ihåg detta ätt det är fysiskt omöjligt att gå på sig mer än ett par kilo muskler om året utan hjälp av steroider. Så förväntra dig inte för mycket resultat till sommaren , utan påbörja istället en hälsosammare livsstil och se vart den tar dig!

Lycka till önskar.... TESTOMAN!!!!!!!

2008-01-22 @ 05:32:09
Postat av: rickard

alltså shit. mina magrutor är också kvar, men jag måste fan också börja träna nu.

2008-01-22 @ 10:57:04
URL: http://ljushuvud.blogg.se
Postat av: Blomborg

Thanks boys, I will do my best;)

2008-01-22 @ 12:37:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0