Sixten vs Snipp

Idag(eller igår om man ska se till klockan) besökte jag familjens hus på Öland där mor och far är i full gång med renoveringen. Med min nya kamera lyckades jag fånga ett slagsmål mellan vår katt Sixten(den svarte) och grannen Götes katt Snipp(den svartvite). Vad som låg bakom bråket är inte riktigt klart, men Snipp anser förmodligen att vår tomt är hans revir aswell. Som gammal slugger blev nog Sixten bara pissed off över att ha någon jamandes i örat i en halvtimme. Morsan tyckte det gick för långt och tog fram kvasten.


Kommentarer
Postat av: david

Sirre va fan!!! Hoppas han ägde. Den katten är ju ta mig fan bäst!! Älskar honom! Hälsa från mig gos. Forza Sirre

2008-01-06 @ 11:46:40
Postat av: rickard

haha, detta är riktig humor!
Favoriten är när mamma Eva puttar iväg Snipp som om det vore en curlingmatch. :D:D

2008-01-06 @ 13:32:18
URL: http://ljushuvud.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0