Musikåret 2007 - Årets spelningar

1. Brand New - Give It A Name, London - Joppa och Linåker tog flyget till London där vi tillsammans gick på inomhusfestivalen Give It A Name. Under en och samma dag fick vi se band som New Found Glory, Motion City Soundtrack, Zebrahead, All American Rejects och Enter Shikari. Beklagligt nog ställde Mae in sin spelning, men efter den avslutande akten var den sorgen som bortblåst. En av världens bästa skivor framfördes med en sån kraft, energi och känsla att tårarna var omöjliga att hålla tillbaka. Förmodligen den bästa spelning jag upplevt.

2. Dj Tiesto - Roskilde - Efter Red Hot Chili Peppers oerhört tama framträdande på Orangea scenen sprang jag bort till Pavillion-tältet för att se en av världens mest respekterade trance-dj:s. Trotts att jag missade halva konserten var den sista 1,5 timmen något av det tyngsta jag upplevt. Jag slutade aldrig hoppa.

3. Arcade Fire - Roskilde - Vädermässigt var torsdagen på årets Roskilde ren missär. Vädergudarna slutade aldrig fälla sina tårar, det var kallt och folk hade vatten och lera upp till knäna. Det kanadensiska popundret blev räddningen denna dag med sina mäktiga arrangemang. Under Rebellion kom glädjetårarna.

4. Fall Out Boy - Fryshuset, Stockholm - I allmänhetens öga vet jag inte om detta var en särskilt bra spelning, men det var inte det väsentliga denna afton i mars. Jag och gymnasiepolarna fick äntligen se ett av de band som präglade våra underbara gymnasieår allra mest. Fryshuset kryllade av fjortis-groupies som förmodligen bara lyssnat på "det nya" Fall Out Boy som introducerats via MTV. Men bandet körde alla gamla hits, jag och polarna var småfulla och vi röjde som aldrig förr. Vi slöt cirkeln.

5. Rise Against - Astoria, London - Jag trodde aldrig jag skulle få chansen att se ett av mina favoritband i punkgenren. När jag flyttade till London och såg att de skulle spela var det för sent. Biljetterna var redan slut. Men tack vare Ebay lyckades jag fixa biljetter i sista minuten. Rise Against var grymma live. Det var så mycket röj att jag och arbetspolaren Erik kunde vrida ur våra tröjor efter spelningen.

Detta var årets sista 2007-lista kära läsare. Jag vill tacka alla som hängde med förra året och håller tummarna för att ni fortsätter läsa min blogg. Nu drar jag igång igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0