Farhågorna besannas

Igår blev det utgång. En utgång jag inte sett fram emot. Ågatan - Karlshamns enda stora uteställe - har av utsidan att dömma skrikit "SVENSK PUBÅNGEST" i mitt öra. Jag har liksom alltid vetat vad jag skulle få om jag entrade dess portar. Svensk schlager och RnB(världens kanske sämsta musikgenrer) skulle spelas flitigt, överspacklade blondiner med stureplanskomplex skulle åla sig på dansgolvet och fakebrats eller bondläppar med tribals slingrandes längs överarmarna skulle i sin tur stå bakom blondinerna och åla sig.

Efter att ha bott i London i 2 månader har jag blivit sjukt kräsen. Det vill numera mycket till om jag ska känna mig tillfredsställd när jag går ut. I sånahär småorter är typ chansen och utbudet = 0.

Igår kändes det dock rätt. Jag hade i förväg beslutat mig för att vara nykter (inte för att jag dricker särskilt mycket, men jag ska ändå försöka trappa ner lite på drickandet) och ett gäng på ca 10 grabbar satt och värmde upp hos min granne Jonas. Det var trevligt!

Runt 11-snåret tog vi taxi in till stan, till Ågatan. 80 svenska riksdaler betalades till en svarthårig brud i entrén (hon hade tydligen raggat på Lasse via Spray-date). Ytterligare 20 svenska riksdaler betalades i den tomma garderoben (förstår inte ställen som inte inkluderar garderoben i entrépriset. Tror dom att man kommer naken eller?).

Väl inne i lokalen dröjde det inge länge förrän mina farhågor besannades. Alla stereotyperna var där och musiken överraskade inte för en sekund. Dessutom - vem fan kom på idén att ha en mingelavdelning med discolampor som lyser en rakt i ögonen och framkallar epilepsi? Visst fanns det lite snygga damer (något som jag inte hade trott. Man ser dom ju aldrig!) men i övrigt blir det inget bra betyg.

Jag tror såhär - om jag ska kunna ha kul på Ågatan måste jag förmodligen var ganska packad, tyvärr.

image388
Han vet vart man ska hänga, vart man ska käka. Han vet vad som är top notch.

image389
Full och omedveten person + uttråkade studenter med kamera = bra bild

Kommentarer
Postat av: jokke

Rövbilden ser ju gross ut, Har han slarvat när han torkat sig sist?

2008-01-13 @ 13:09:01
URL: http://supervovven.blogg.se
Postat av: Blomborg

That's what we thought to!

2008-01-13 @ 13:17:18
URL: http://blomborg.blogg.se
Postat av: rickard

ajsing bajsing, förstår precis vad du menar med den sortens utgång. så oerhört fel ute man känner sig ibland.
Och folk klagar på mig över att jag inte gillar att gå ut? Skulle det finnas ett KB och ett berns i varje stad skulle jag inte göra annat än gå ut :)

2008-01-13 @ 18:49:49
URL: http://ljushuvud.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0