Allt löser sig alltid

Gårdagen var en av de där dagarna då verkligen ALLT stämde. Skoldagen avslutades med en oerhört intressant och inspirerande workshop där man i grupper fick reflektera över hur man ville att sin arbetsplats skulle se ut i framtiden och vad man skulle göra för att  uppnå visionen. När alla grupper läste upp sina mål och förhoppningar fylldes jag av en värme, en värme som spres sig till ett konstant leende.

Och nu till det bästa. Eller, att sitta bredvid Helge Skoog på tunnelbanan efter att allt hade hänt var också najs, men kanske mer av en bonus på en redan gyllene dag. Hur som helst. JAG HAR FIXAT LÄGENHET!!! Konstnären, vars ateljé jag var och beskådade i förrgår ringde mig igår och kallade till intervju. När jag kom dit efter skolan var där ytterligare en kvinlig  student som  var på lägenhetsvisning. Direkt efter att hon hade gått  kom Stefan  fram till mig, räckte fram handen och sa "grattis, du får den!". Därefter var jag kvar någon timme och samtalde med denna, vid första anblick något udda, men supersköna snubbe.

jag kommer alltså hyra Stefans gamla ateljé som ligger längst upp i ett åttavåningshus. Visst, jag har inte någon stabil tillgång till vatten (kommer dock ha en dunk pch massa baljor för disk osv), men jag tror inte att man kan bo så mycket charmigare som student i Stockholm. Vi snackar ett stort ljust rum där Stefan och hans polare "känt in" väggarna och målat dom därefter i olika nyanser av vitt. Vi snackar ett takfönster som släpper in mycket ljus. Vi snackar en stor balkong med utsikt över essingebron och möjligheter att lätt kliva upp på taket för att kunna njuta av solnedgången. Vi snackar en lucka ner till Stefans lägenhet som hissas upp med ett rep. Vi snackar egen ingång från trapphuset. Vi snackar två av Stefans tavlor som kommer få hänga kvar på väggarna (har alltid velat ha riktig konst). Vi snackar en månadshyra på 4 lök. Vi snackar glädje, ja...nästan lite kärlek. Stefan är hur go som helst. Innan han tillfälligt la ner sin konstnärskarriär brukade han anordna konstsoppa i sin lya.

På något sätt är det ingen slump att jag får den första lägenheten jag ringer på, att Stefan valde mig bland 20 andra människor. Flyt är något jag alltid haft i mitt liv (förutom med kärleken). Jobbiga situationer eller hastiga insikter har uppstått men i slutändan har det alltid ordnat sig. Fick epilepsianfall och opererade hjärnan - Återställdes helt. Tröttnade på Kalmar - Stack till London. Ville bli spelrecensent - Blev spelrecensent. Tröttnade på Karlshamn och satte ihop arbetsprov till Hyper island på en vecka - Kom in på Hyper Island.

Allt löser sig alltid. Hoppas det förblir så.


Kommentarer
Postat av: Mamma Eva

Vad kul att du har flyt och att livet känns lätt igen. Så är livet, upp och ner hela tiden. Det är det som är charmen här på jorden att det inte går som på räls.



Puss på dej sonen min

2008-08-28 @ 15:22:41
Postat av: Anonym

Vad kul att du har flyt och att livet känns lätt igen. Så är livet, upp och ner hela tiden. Det är det som är charmen här på jorden att det inte går som på räls.



Puss på dej sonen min

2008-08-28 @ 15:42:37
Postat av: mam

Vad kul att du har flyt och att livet känns lätt igen. Så är livet, upp och ner hela tiden. Det är det som är charmen här på jorden att det inte går som på räls.



Puss på dej sonen min

2008-08-28 @ 15:48:55
Postat av: Mamma Eva

Vad kul att du har flyt och att livet känns lätt igen. Så är livet, upp och ner hela tiden. Det är det som är charmen här på jorden att det inte går som på räls.



Puss på dej sonen min

2008-08-28 @ 15:49:35
Postat av: Blomborg

Bra där!

2008-08-28 @ 15:56:12
URL: http://b
Postat av: R & J

JAdu lille vän.. 4lax är väl ändå rätt mycket utan vatten!! men vi kommer upp och stönar i ditt öra när du minst anar det..

2008-08-28 @ 17:03:53
Postat av: leion

daaaamn! nu blev jag avundsjuk!

2008-08-29 @ 11:31:27
URL: http://www.johanleion.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0