Det hade jag helt missat

The Starting Line - ett av mina gamla favvo punkpop-band - släppte nytt album förra året, och jag tokmissade det. Jag kommer nog alltid vara en sucker för musiken jag dyrkade under gymnasietiden. Band som Relient K, Mae och Something Corporate kommer alltid ligga nära hjärtat. Alla dessa band anländer till en punkt då de vill gå över från ett highschool-doftande sound till ett mer vuxet sound. När Mae släppte sitt nya album Singularity förra året var det ett försök till "mognad" som inte blev klockrent, förmodligen pga för höga ambitioner att skapa något nytt.

The Starting Line's sångare Kenny Vasoli har förvisso odlat mustasch och färgat håret ,och på senaste skivan Directions låter bandets musik vuxnare och tyngre än någonsin, men ungdomligheten och de trallvänliga melodierna finns fortfarande där.

Efter några genomlyssningar: Njaaaaa
Efter en veckas toknötande: I fucking love it!      

Island


21

Kommentarer
Postat av: Almquist

förstår mig rj på hur man kan nöta något som man tycker är såder till en början :P

2008-08-22 @ 23:47:13
URL: http://almquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0