Jag är glad!

Efter att ha haft en jobbig period med mycket tveksamhet och ångest börjar min livssituation på något sätt kännas bättre. Åtminstone idag. Man måste sätta ner foten ibland när något inte känns rätt och vara mer ärlig mot sig själv. Något jag varit alldeles för dålig på tidigare.

 Idag började vi veckans UGL-utbildning (kostar 2000 lax men fan vad mycket mat vi får! Aldrig hungrig det minsta liksom). Även om vi startade light så känns det som om jag kommer ha fått med mig mycket nya insikter och lärdomar om mig själv efter veckans slut. Att ge och ta kritik har jag alltid velat bli bättre på, t ex.
 
Idag skulle vi läsa upp tre egenskaper/första intryck om de elva personer vi har i gruppen. Visst är alla extra snälla såhär i början när vi knappt hunnit introducera oss för varandra, men det värmer alltid att få postit-lappar fyllda med egenskaper - frammåt, öppen, social, verkar otroligt snäll, energi!, levnadsglad, utåt, livsnjutare, skojfrisk, energisk och bjuder på sig själv - för att nämna några. 

Under en sånhär utbildning lär man verkligen känna varandra och jag träffar bara mer och mer folk på skolan som jag tror och hoppas kommer bli goda vänner det kommande året.
 
Efter 10 timmar i skolan - med massa nya människomöten, funderingar och intryck - är man ganska slutkörd. Man behöver lite tid för sig själv. Då passar det kanon att komma hem, gå ut och strosa runt bland kvarteren runt Humlegården och lyssna på ett av världens kanske bästa band som just släppt nytt album. Tror mina smilband var uppe vid öronen större delen av rundan.



The Hold Steady -
Constructive Summer


The Hold Steady - Yeah Sapphire

Kommentarer
Postat av: Lovisa!

Hej! Läget? Jag ska också få UGL-utbildningen, är den bra? Take care!

2008-08-15 @ 09:54:18
Postat av: Blomborg

Tjabba blondie! Fint här i storstan(bostad måste fixas dock)och UGL:en känns nyttig. Du kommer helt klart få lite nya och användbara insikter om dig själv;)

2008-08-21 @ 22:54:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0