One year ago

060916 - för exakt ett år sedan - satt jag, Jocke Schäfer och Johannes "Joppa" Persson i Joppas morbros lägenhet i centrala Stockholm. Dagen efter satte vi oss på ett plan som skulle komma att ta oss mot nya upplevelser, spännande möten och exotiska miljöer. För min del var 2006 års svenska sommar den bästa i mannaminne, men vintern dessförinnan hade även varit den mörkaste och mest ihärdiga. Därför kändes det så otroligt välbehövligt att förlänga sommaren med 2,5 månads semester. Jag och boysen anlände efter ca 15 timmar till den exotiska surfarön Bali.

Utmattade och hungriga tog vi oss till hotellet, åt och deckade ganska omedelbart, runt klockan 9 på kvällen. När vi vaknade var klockan 3 mitt på dagen. Jetlagen hade gjort sitt, minst sagt. Runt klockan 7 hade vi köpt sandaler och saronger och gick för första gången ner till den underbara stranden Kuta Beach. Det var i detta ögonblicket - i den blodröda solnedgången, med fötterna mot den finkorniga sanden, med mina vänner - det var då jag insåg att detta skulle bli en underbar resa, en resa som visade sig ge mig otroligt mycket livserfarenhet. Efter en månad åkte Joppa hem, men jag och Jocke fortsatte till Thailand där vi fastnade i 1,5 månad. Det var Carpe Diem. Det var total avkoppling och livsnjutning. Det var absolut inga bekymmer. Jag kommer alltid minnas Asien-resan som något av det bästa jag gjort. Jag kommer aldrig glömma. Jag vill tillbaka vilken dag som helst.

image191
image196
image192
image193
image194
image208
image195
image197
image209
image198
image210
image199
image200
image201
image202
image203
image207
image204
image206
image205

Kommentarer
Postat av: Joppa

Jag åker tillbaka nästa höst. Även om den resan kanske kommer kicka ass så kommer vår resa (du jag jocke)alltid vara en av de bästa i mitt liv! Skulle inte banga en sekund på att göra EXAKT samma en gång till. Vi tre mot bali. Vara lite lost ett par dagar för att sen stöta på Alen och Simon på stranden och det bästa blev bättre! Love you man!

2007-09-16 @ 10:59:02
Postat av: jokke

Åhhh vad jag saknar Bali, jag saknar alla människor och jag saknar allt.. Underbara tider!!

2007-09-16 @ 16:08:08
URL: http://supervovven.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0