Omväxling förnöjer

Nu är jag oficiellt en medborgare i Karlshamn, och för att visa sin uppskattning skickar kommunen massa spännande erbjudanden och kataloger hem till mig. Jag känner mig så hedrad och uppskattad...

image221

Det är lätt att känna sig fast i Karlshamn på helgerna. Festlivet finns, men av det jag hittills skådat handlar det om slentrian och EN deprimerande nattklubb där 40-årskriser dominerar dansgolvet. Jag är fortfarande oerhört cynisk och kräsen efter att ha upplevt Londons felfria nattklubbar, och det kommer nog alltid sitta i.

Just därför känner jag att det är viktigt att spendera lite tid på andra orter för att få lite omväxling och träffa nytt folk. Just nu befinner jag mig i Lund, i min gamla klasskompis Johan Linåkers rum på Kalmar Nation. Medans Johan är iväg på lite utbildning och olika aktiviteter sitter jag här och snyltar på hans dator. Ska snart även snylta på hans frukostmat och därefter bege mig ut på stan för att shoppa lite höstkläder. Ikväll blir det fest och förhoppningsvis lite möten med gamla Kalmarpolare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0