Middagstips #1: Kyckling och pommes i ugn

image227

Otroligt lätt men sjukt god och lyxig måltid. Min granne Jonny har upptäckt att det tar lika lång tid för kyckling och pommes att bli klara i ugnen.
1. Om kycklingfiléerna är djupfrysta kan det vara en bra idé att tina dom några minuter.
2. Lägg kycklingen och pommesen på ett bakplåtspapper och ställ in dom i ugnen på 200 grader.
3. Efter ca 10 minuter - ta ut plåten. Rör om pommesen och salta. Krydda kycklingen med Cayennepeppar. Hacka morötter och lägg dom på plåten. Om du vill kan du även lägga ost på kycklingen.
4. Sätt in plåten i ugnen igen och låt stå i ytterligare ca 10 minuter eller mer, beroende på hur knapriga du vill ha dina pommes och hur välgrillad du vill ha din kyckling.
5. Ta ur plåten och servera med Thai Sweet Chili-sås. KLART!

Kommentarer
Postat av: Viktor

Johan jag tycker du frångår tidigare ämnen nu, jag har fortfarande inte fått nått svar eller gällande anledning till varför jag inte får någon tårta!!!!

2007-09-28 @ 16:54:05
URL: http://lokenas.blogg.se
Postat av: jokke

jag gör med kyckling i ugnen ett annat hett tips är svartpeppar och vitlök, sjuukt gott!

2007-09-28 @ 17:31:14
URL: http://supervovven.blogg.se
Postat av: erik

alltså no offense men kycklingen ser verkligen inte god ut :p

2007-09-29 @ 15:43:26
Postat av: Blomborg

Erik: Nej jag vet. Beror nog mycket på osten, eller kanske inte... Men den var helt genomstekt allafall. Svårt att fånga den goda smaken på bild.

2007-09-29 @ 16:36:23
URL: http://blomborg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0