Jag gick mot strömmen

Det är inte ofta det händer. Ofta ger jag vika även fast jag verkligen inte har lust. Men ikväll gjorde jag precis som min vän Erik har en vana att göra - stannade hemma efter förfesten medans alla andra stack till .kauren och festade. Kände jag mig ganska "low" och opepp ikväll, och om jag tänker på mina tidigare erfarenheter då jag befunnit mig i det sinnesståndet blir det inte bättre av att gå ut. Visst, det kan bli roligt, men det där humöret brukar ändå sitta i och resulterar oftast i ångest och en känsla av att man borde stannat hemma och chillat istället.

Har jag kanske uppnått någon form av mognad och visdom? Har jag kanske en period i livet där jag inte har så mycket ork till fest? Är jag kanske påväg att bli sjuk? Just nu klagar jag iallafall inte. Blev två avsnitt av den superba och känslosamma ungdomsserien Friday Night Lights istället, och inte är det kattskit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0