Att kunna sova eller inte kunna sova

Inatt lyckades jag sova ut för första gången på kanske fem dagar, även om jag drömte om Grand Theft Auto 4 och kallsvettig vaknade upp med insikten om att jag inte hade spelet i min ägo. Men jag kan säga att det såg otroligt lovande ut, även om det bara var min vision.
Igårnatt däremot sov jag lika oroligt som en björn som visste att han skulle bli väckt från sitt ide. För det första hade jag ett långt telefonsamtal med en lokal tjejkompis om förhållanden och annat heavy shit som ökade min hjärnaktivitet. Kom i säng vid 2. Efter en timme, och precis då jag har somnat, ringer min vän Lasse.

"Öyy! Jag och Erik står utanför din dörr. Vi måste komma in för Hasse (en plastkrokodil som var med under nollningen) ligger på din balkong!"

Yrvaken går jag, endast iklädd några uttvättade kallingar, och öppnar dörren. Där står killarna och tar kort på mig. Dom skrattar högt. Sedan går dom in i min lägenheten och jag lägger mig i sängen. Då hoppar båda två på mig och ger mig manliga och kärleksfulla bamsekramar. Dessutom får jag ett stort sugmärke på halsen av Lasse.
Det visar sig ganska snabbt att herrarna är fulla. Dom har delat på ett flak öl. På en måndag liksom!

"Naeee, vi måste ju visa att måndagar inte är något hinder för en rolig fylla".

Härliga killar det där.

Kommentarer
Postat av: rickard

korridorliv. vilken härlig tillvaro det är. upplevde det i Beijing, saknar det verkligen.
Önskar dig allt gott vän.

2007-09-12 @ 16:35:54
URL: http://ljushuvud.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0