50 50

Efter de två första skoldagarna är jag helt klart nöjd. Vi har hittills haft två fotouppgifter. Igår skulle vi ta tre kort som personifierade Karlshamn och idag skulle vi göra reklam med tillhörande slogan till något vi tyckte om. Jag gjorde reklam för Geléhallon. Ska se om jag kan lägga upp lite bilder inom en snar framtid. I slutet av varje lektion har vi fått visa upp våra alster och gett beröm/kritik. Det är då det har visat sig - hälften av klassen består tyvärr av riktiga nötter och skumma typer som man stör sig på. Någon pratar som en tjej, någon tror sig vara bäst, någon flashar med sin dyra dator och några andra är hittills så kassa på det dom gör att jag undrar vad de gör här överhuvudtaget. Det känns som att vissa av dessa människor endast kommit in på skolan för att det varit för få sökande. Nu kan det ju också vara så att foto inte är deras grej, så jag ska inte dömma dessa människor innan jag sett vad de verkligen går för.

Andra halvan (min halva) består av reko människor eller sådana som kan komma att bli reko efter ett tag. Det har blivit så att vi som träffades under nollningen nu är en sammansvettsad, svårforcerad och social krets. Jag,Lasse, Christian och Erik har redan haft tre Arkiv X-kvällar hemma i min mysiga lya och både snackat bekymmer, bajs och brudar. Underbara killar. Men jag ska kanske inte döma ut de andra människorna såhär tidigt. Är ju en ändå bra bit kvar av skolgången. En vacker dag kanske dom också blir en del av vårat gäng.

image174

Kommentarer
Postat av: Viktor

Screw those other guys, magkänslan kan man "nästan" alltid lita på, jag menar du har ett rykte att tänka på, du kan ju inte visa upp en kille på öland som låter som en tjej!!!

2007-09-05 @ 18:59:08
URL: http://lokenas.blogg.se
Postat av: joppa

Hehe,
tycker beskrivningen lät precis som Teknik!...

2007-09-05 @ 22:18:03
URL: http://johannesp.blogg.se
Postat av: rickard

GO TEKNIK! Håll utopin vid liv!
Killen längst till vänster ser för övrigt ut som ingvarsson :D

2007-09-07 @ 16:57:28
URL: http://ljushuvud.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0