28 Weeks Later

Alltså, fyfan vilken skitfilm. Jag älskar zombies och hade ändå förväntat mig någon form av kvalitet från uppföljaren till 28 Days Later, men icke. Snabba klipp som framkallar epileptiska anfall och huvudverk, mörka scener där man inte ser eller uppfattar ett dugg av det som händer, ett ständigt flöde av smygreklam för London och sightseingturer runt staden och ett hoppigt berättande som bara är "wtf?". Det finns två scener som räddar filmen fån bottenbetyg:

1. När mannen kysser hustrun på britsen, varpå han själv blir zombie och dödar sin älskade på det råaste av sätt
2. När helikoptern gör zombiefärs med sina roterblad.

Dom scenerna är jävligt najs, men annars mådde jag mest illa av filmen, likaså mina 3 polare som delade denna hemska upplevelse. Jag, vi är sjukt besvikna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0