Sönderstressad

Denna veckan har vart helt galet överfylld med diverse jobb. I skolan har vi kört igång med Flash (ett program man använder för att göra animationer och presentationer). I måndags satt jag och jobbade med en animation i 8 timmar - 2 timmar i skolan och 6 timmar hemma. De senaste dagarna har vi börjat koda och programera i samma program, något jag själv inte alls är särskilt haj på. Flash är väldigt oförlåtande - minsta fel och allt fuckar ihop. Dessutom är programet inte det bästa när man ska rita detaljer. Men känslan som uppstår då man verkligen förstår vad man gör eller får något att funka är helt underbar. 

I tisdags damp The Orange Box ned i brevinkastet, som om inte skolan vore nog. Tre spel skulle alltså recenseras och helst spelas igenom på två dagar. TVÅ DAGAR! Hela tisdagen gick åt till att streckspela Episode Two från början till slut, något som tog 6 timmar. När jag kröp ner i sängen var klockan 02.00 och mitt huvud var helt sönderbombat med intryck från ett av de bästa spel som någonsin gjorts.

Igår, efter att ha kommit hem från skolan, satte jag mig direkt med pusselspelet Portal. När jag hade klarat spelet var klockan 10 på kvällen. Förutom att skriva den recensionen skulle jag spela Team Fortress 2 och skriva recension på det samt skriva en kort krönika om The Orange Box. Mina ögon blödde av allt spelande och skrivande, men när klockan va 03.00 kunde jag äntligen kryapa ner i sängen och få 5 timmars sömn.

Nu måste jag återigen dyka ner i Flash och dess actionscript för att hinna få färdigt en presentation som ska vara inlämnad klockan 13.00 imorgon.

Over and out

Kommentarer
Postat av: Leion

jag kan bli din spök-recensent

2007-10-18 @ 20:01:56
URL: http://leion.bilddagboken.se
Postat av: Jokke

Tufft, Tro knappast Thomas Wihborg eller Oskar Skog har samma problem som du:P

2007-10-18 @ 21:55:25
URL: http://supervovven.blogg.se
Postat av: eugen

Fyfan om flash ska vara så jobbigt =((

2007-10-19 @ 08:59:37
Postat av: Pappa

Allt som inte dödar det härdar.

Machopappa

2007-10-19 @ 14:45:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0