Kalmar: utvärdering

En trevlig helg blev det. Hade faktiskt lite ångest när jag först anlände till min hemstad. Så många gamla minnen. Nästan inga av mina vänner var hemma (tack till er, Joppa och Ricke) och Karlshamnsgänget hade dragit på förfest medans jag satt hemma och ugglade i min ensamhet. Men lördagen blev ett rejält uppsving. Massa galna lekar (kasta ägg och fisk på varandra, dragkamp, strutfotboll mm) som vi från Karlshamn moddade och förnyade. Silvertejp och personer i traktordäck är viktiga ingridienser. Vi kom nog sist i poängligan, men våra ganla upptåg uppskattades. Vi var kungar!

Efter lek var det förfest med tjejer utan bh(!) och massa Absolute Dance-skivor med tillhörande dans. Kvällen avslutades med sittning och dans på Kalmars studentkår där jag som vanligt ägde dansgolvet och spred Kalmardans.tm. Särskilt många tack till dig Anna som förgyllde min kväll, även om vår sitts var/är ganska komplicerad. Men jag har nog aldrig hört så många smickrande komplimanger. Hyvens, mycket hyvens.

Idag gick det givetvis åt helvete med resan hem till Karlshamn. Tåg är liksom inte våran grej (påväg till Kalmar missades ett tåg, Agggro tappade sin mobil och Hank glömde en kasse med sprit). Idag råkade vi hoppa på fel tåg i Karlskrona vilket ledde till att vi åkte tillbaka mot Emmaboda där vi tidigare hade bytt buss. Vi fick hoppa av vid Holmsjö (håla, ja) och vänta i 40 minuter på tåget som till slut tog oss tillbaka till Karlskrona.

Mamma: Du ska veta hur uppskattad du är av mina vänner från Karlshamn. Dom är evigt tacksamma för sovplats och mat. Bara så du vet så sov det tre personer i din och pappas säng inatt, men vi bytte faktiskt lakan imorse. Så ingen skada skedd antar jag.

Helgens ord är för övrigt awkward (pinsamt på svenska) som har kunnat appliceras på ganska många händelser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0