Jimmy Eat World - Chase This Light

Ett av världens bästa band har återigen lyckats skapa en underbar skiva. Mina förväntningar har varit oerhört höga. Med två klockrena studioalbum i ryggen hade något annat varit orimligt. Och Jimmy Eat World gör mig inte besviken, utan visar återigen varför dom fortfarande bör kallas kungar av den amerikanska collage-rocken. Även om Chase This Light inte är nyskapande och har ett mer studiodoftande sound än sina föregångare rymmer skivan inte en enda dålig låt, även om ingen givetvis kan rå på världens förmodligen bästa låt genom tiderna - A Praise Chorus från bandets skiva Bleed American.

På tal om denna skiva kommer jag snart publicera en lista över mina 20 favoritalbum genom tiderna. Det ni!

image246

Kommentarer
Postat av: Leion

väntar spänt på listan!

2007-10-16 @ 16:16:25
URL: http://leion.bilddagboken.se
Postat av: joppa

glömde du Hear you me?
;)

2007-10-16 @ 16:43:38
Postat av: Pappa

Eftersom jag är 23 år äldre än dig så är jag givetvis mycket klokare och har andra referensramar. Ska bli kul att se din lista.

Pappa Besservisser

2007-10-16 @ 17:19:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0