Inget Stockholm

Lite sur är jag, sur över att inte ha kommit iväg till Stockholm denna helg. Ville ju träffa Eric, Ramne, Manne, Carro och Maeve (om hon hade kunnat ta sig från Uppsala) men jag blev tvungen att ställa in. Anledningen till att jag fortfarande är kvar i Karlshamn är att jag är en fattig student och att resekostnaderna är sjukligt höga. Mest arg är jag på SJ. Hur fan i helvetes jävlar kan man ta 600 kr för en enkelbiljett!? Det är ju förhelvete mer än vad ett flyg skulle kosta, en resa som dessutom endast tar 50 minuter! Inte ens om man kollar kanske tre veckor frammåt är tågbiljetterna billigare. Om man ska till Stockholm måste man numera tydligen planera in besöket flera månader i förväg.

Det enda alternativet jag ser för att kunna ta mig upp är att åka hem till Kalmar på torsdag kväll och ta Silverlinjen eller Swebuss på fredag morgon. Då blir resekostnaden ca 580 kr tur och retur. Med andra ord ungefär hälften av vad det skulle kosta att ta tåget. Problemet är bara att det är svårt att skippa plugget på fredagar eftersom vi oftast har redovisningar då.

Så alla nära och kära i Stockholm: Det ser kanske lite mörkt ut, men jag hoppas att jag ska kunna komma upp någon av de kommande helgerna. Hör av mig när det är dags;)

So long - Puss på ljumsken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0