Dagens

-Är påväg hem från skolan. Fem meter innan jag ska cykla över en korsad gata kommer vå killar på cykel farande runt husknuten på min sida. Galna småglin tänker jag och fortsätter trampa. Då, precis när jag är vid husknuten kommer ytterligare en smågrabb farandes med världens fart. Killen panikbromsar, kör in i mitt framdäck och trillar av sin cykel, vid sidan av husväggen. Jag blir oväntat oförvånad och droppar några snabba lines: "Oj, hur gick det? Har hela tiden vetat att jag någon gång skulle krocka vid denna husknut. Du får ha det så bra."
Killen ler med sina mjölktänder och ser samtidigt oerhört förvånad och rädd ut. Jag hoppar på min cykel, som klarat sig utan minsta skråma, och cyklar hemmåt.


- Håller på och kokar gröt när jag upptäcker att saltet är slut. Msn:ar med min granne Jonas som säger att han kommer över med lånesaltet ögonaböj. När jag sticker ut huvudet ur min dörr och Jonas sträcker ut huvudet från sin dörr upptäcker jag att han har en stor tejpbit över näsan. Han kliver ut i trapphuset och berättar, tyst som en mus, att det luktar as i hans lägenhet. Jo, jag känner stanken ganska tydligt jag med. Jonas har en sjukligt lat (och då menar jag verkligen sjukligt lat) granne som alltid sitter inlåst på sitt rum och som nu låtit mjölk och andra varor stå framme så att dom ruttnat och förmodligen koagulerat för längesedan. Och Jonas säger att han fan inte ska ge sig denna gången. Han ska göra ett experiment, undersöka hur lat hans labbråtta är och hur länge denna underliga människa kan stå ut med odören innan han slänger sitt avfall.


(Räknar fortfarande händelser som hände efter midnatt till denna dag, dvs det är i mina ögon fortfarande 22 oktober)
- Efter att ha suttit och haft ett ca 2 timmar långt deeptalk på msn loggar en snubbe vid namn Amigo in och vill starta en webcam-konversation med mig. Nu ska jag visa dig nått, säger han och så accepterar jag. Det visar sig att Amigo varit och inhandlat sin Halloweenkostym inför fredagens fest på .kauren.

image251

Kommentarer
Postat av: Ramne

hahahahahah
klocken! hur bra som helst

2007-10-23 @ 06:37:55
URL: http://ramne.blogg.se
Postat av: joppa

Shit!!
hur ska man kunna knäcka den kostymen?

2007-10-24 @ 22:33:15
Postat av: rickard

joppa: lätt, vi har ju någonting på G med mumiegrejen! lär bli både smidigt och snyggt (vill vi flexa våra muskler lite e det ju bara att flytta på bandaget lite)! ;)

blomborg: be prepared!

ramne: var håller du hus?

2007-10-24 @ 23:10:05
URL: http://ljushuvud.blogg.se
Postat av: Blomborg

Alltså, inte för att vara sån killar, men mumie är ju teh OLD! Visst, det funkar men det gäller att tänka lite out of the box. Jag kommer inte ens vara särskilt Halloween-aktig, men förmodligen ganska läskig...eller sjukt porrig;)

2007-10-25 @ 00:11:20
URL: http://blomborg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0